שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים – הנה כל מה שתצטרכו כדי לסלול דרך בטוחה להצלחת העסק

תוכן עניינים

כשמדברים על שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים, צריך לומר באופן הכי הוגן שרק קיים, שהיום זה כבר לא סוד שכל עסק – קטן כגדול, צריך שתהיה לו אסטרטגיה עסקית. מדובר במעין נגזרת ישירה של התכנית העסקית שחשוב שתשמש כל עסק. ולאחר שביססנו את ההבנה הזאת, הרי שישנו עוד עניין שמהווה עובדה שחשוב מאוד לזכור: בשלהי שנת 2023 קל וחומר בצל אסון לאומי כבד – ברור לכל מי שקורא את השורות הללו, שרובנו נמצאים במכשירים הניידים לאורך רוב שעות היום. ומה המשמעות של כל זה אתם שואלים? הנה אנחנו מתחילים.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים הוא חשוב מאין כמוהו, היות ואותם עסקים עליהם אנחנו מדברים כאן, אינם עונים להגדרה של 'עסק גדול', או 'מותג בעל סניפים רבים'. ולמה זה משנה אתם שואלים את עצמכם? אז ככה: כשמדברים במושגים של חברות מאוד גדולות, מותגי ענק וכדומה, חשוב להבין שלאותן חברות או מותגים ישנן מחלקות שיווק ייעודיות אשר מייצרות יד ביד עם משרדי פרסום ענקיים, תכניות אסטרטגיות אשר ברוב המקרים לפחות כוללות התייחסות גם למדיה המסורתית (רדיו, טלויזיה, שילוט חוצות על כל גווניו), וגם פיצוח אסטרטגי לדיגיטל.

מה זה דיגיטל? דיגיטל זה כל מה שנמצא באינטרנט. כן כן חברים וחברות, לא בכדי ארגונים גדולים ומותגי ענק חווים הצלחות מסחררות ומכירות שנתיות שנמדדות לעיתים במאות מיליוני שקלים, יורוז, דולרים ויינים. הם חווים את ההצלחות העסקיות הללו, לא רק בגלל שמתקיים פרסום במדיה המסורתית, אלא בעיקר כי מתקיים פרסום אפקטיבי ביותר בכל רחבי האינטרנט.

יש כאן שיטת עבודה, ויש כאן תקציבים – מה שבסופו של יום מאפשר לאותם גופים לפעול (לפחות ברוב הזמן) באופן שמעביר לצופה או למאזין תחושה של איכות ויזואלית ואודיופילית, תחושה של מסר מדויק לקהל היעד הרלוונטי (או: קהלי היעד כמובן), דבר המפרסם יהיה ברוב המקרים מאוד מזוקק, או בקיצור – במקרים שזה עתה תוארו קיימת איזושהי עבודת הגשה – שלרוב תרגיש לנו מאוד עשויה, מאוד מונגשת, מאוד מוכרת – והיי..מפה לשם נמצא את עצמנו באמצעו של הליך רכישה עבור מוצר שעד לפני חודש לא הכרנו או שמענו עליו.

מדברים על שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים, אז למה בכלל להזכיר חברות גדולות ומותגים?

חשבנו שבחיים לא תעלו את השאלה הזאת..אמיתי. ובגלל שהשאלה הזו עלתה, נציין שכשמדברים על שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים צריך להבין דבר מאוד פשוט והוא: חברות ומותגים גדולים אמנם נהנים במרכאות מתקציבים יותר גדולים – מה שמאפשר להם לפרסם באופן יותר מסיבי – גם בדיגיטל, אך לא פחות מכך במדיה המסורתית. זה נכון.

יחד עם זאת, אנחנו כאן בקידומלה אומרים לכם נטו מניסיון ארוך שנים ומתוך מומחיות שלנו בתחום השיווק הדיגיטלי, שתקציב שיווק דיגיטלי – גם אם צנוע ברמה מסוימת, המגיע לצד כל אותן תובנות מונחות קריאייטיב מאותם משרדי פרסום שמנהלים מותגים גדולים – מעניק לא פחות מהיתכנות מצוינת וגבוהה להביא אל פתחיכם הרבה מאוד לקוחות והרבה מאוד מכירות.

כן כן! לא משנה אם אתם עסק קטן או עסק בינוני; אם התחלתם לפני חודשיים קליניקה לקוסמטיקה, או אם לפני שנתיים התחיל לזרום לכם למכור עוגות, תבשילים ביתיים או תכשירי קוסמטיקה מהבית, אתם לחלוטין יכולים להגיע למצב שעבודה מאוד ממוקדת ברשתות החברתיות ובגוגל פשוט מביאה איתה הכנסה שרק הולכת וגדלה. איך עושים את זה ומה זה באמת שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים? מיד נרד לפרטים, מבטיחים.

כשאומרים שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים האם הכוונה היא שמספיק לנו לקדם רק ברשתות החברתיות והכל יהיה טוב?

אז התשובה לשאלה זו היא לפחות ברוב המקרים – לא. למה לא? זה הולך כך: בחוגים מתקדמים לכלכלה ולשיווק ופרסום, ידוע כי יש לעבוד עפ"י מודלים מסוימים. המודלים הללו בחלקם מסייעים לבעליו של  עסק לזהות הזדמנויות בשוק; 'אבל יש לי מלא עוקבים באינסטה! מה יש לך?' אומרת לקוחה פוטנציאלית.

ואנחנ כאן ב-"קידומלה" שואלים את אותה אישה יקרה: 'האם בדקת בכלים של גוגל כמה פעמים אנשים מחפשים את המוצרים שלך במנוע החיפוש של גוגל בכל חודש נתון? האם נראה לך שכל הביקוש כולו מתרכז אך ורק באינסטגרם?'.

בשלב זה כמובן שישנה מעין שתיקה מביכה, אך התשובה כבר ברורה; על מנת להגיע למצב בו המודעות לעסק שלנו עצומה (גם: תלוי תקציב), עלינו להקיף את הגולשים בטבעת מודעות; אתר אינטרנט הינו הנכס החשוב ביותר עבור כל עסק. מעבר לכך ובתתחילת הדרך (אבל לא רק) מומלץ להריץ קמפייני-עומק בגוגל ממומן, חשוב מאין כמוהו לבצע קידום אתרים אורגני – ואף להפקיד את המלאכה בידי סוכנות או מקדם אתרים מומחה ומקצועי, גורם אשר לו הרבה מאוד שנות ניסיון – וזאת על מנת לייצר מצב בו עמודי האתר האסטרטגיים ביותר נחשפים גבוה גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות.


מלא פעמים שאלו אותנו בעלי עסקים קטנים ובינוניים: 'אבל למה SEO כל כך חשוב בעצם?' תשובת
נו:

כולנו רגילים 'להתחמק' מפרסומות, נכון? זה איזשהו עניין שהפך כאילו טבוע בנו..ולמה? כי אנו מוקפים בכ-500 מסרים פרסומיים בכל יום שעובר. ולאחר שביססנו עובדה זו, הרשו לנו לבסס עוד עובדה שמקורה במחקרים שמביאים לנו גורמים רשמיים לרבות גוגל העולמית. שפשפו את העיניים כי הנתון הבא הוא לא פחות מבשורה:
בשנה נתונה, מבין טריליוני קליקים שמתקבלים במנוע החיפוש של גוגל, כ-68% מכל הקליקים הולכים אל חמש התוצאות האורגניות הראשונות. קראתם נכון.

כמעט 70% מכל הקליקים במנוע של גוגל העולמית, הולכים אל 5 התוצאות הטבעיות הראשונות. מה זה אומר? זה אומר שיש מקום לגוגל ממומן, אין ספק. יחד עם זאת, המשמעות כאן היא שגולשים וגולשות ברחבי העולם, סומכים הרבה יותר על תוצאות אורגניות. ומה זה אומר עבור בעלי עסקים? המשמעות כאן היא שניתן למכור בערימות אם אתם ממוקמים בראש תוצאות החיפוש של מנוע-החיפוש הכי חזק ומתקדם בעולם. הרי אמרנו לכם שהולכים לדבר על שטחי הפרסום הכי מבוקשים עבור עסקים בעולם, לא? אז מנוע החיפוש של גוגל לגמרי ניצב במקום הראשון.

דיברנו בפסקה הקודמת על הצורך בגוגל ממומן על אף ש-SEO (קידום אתרים אורגני בגוגל לעסקים),אז היות והזכרנו את עצם ההשוואה, נסכום כמה חשיבויות על חלל שיש לפעילות בגוגל אדס (פרסום ממומן לסוגיו בגוגל)

  • פעילות גוגל ממומן כוללת פרסום באנרים ברשת המדיה – מסייע בעיצוב דעת קהל, הטמעת מותג
  • אם יש לכם אתר חנות – קמפיינים מסוג שופינג בגוגל הם חובה כדי להתקדם (תמונות איכותיות יש?)
  • קמפיינים רשת החיפוש – יש להם 'עוגת התפלגות' משלהם, משמע: הם מקבלים גם תוצאות מעולות
  • שילוב הכוחות בין קידום אתרים אורגני, לבין פעילות של פרסום ממומן ברחבי רשת גוגל מהווה ניצחון


לאור הכתוב לעיל, אפשר להסיק את המסקנה הבאה: כאשר מדברים עם בעלי עסקים קטנים ובינוניים, ואלה מבקשים ייעוץ בשיווק דיגיטלי, נמסור להם כי עדיף להוציא אל הפועל לפחות 2 אם לא 3 סוגי פעילות דיגיטלית: קידום אתר אורגני בגוגל, קידום ממומן לסוגיו בגוגל, וקידום ברשתות החברתיות.

אם העסק שלכם מציע מוצר מאוד 'מוחשי', מאוד צבעוני ואתם בתחום האופנה, תחום האוכל, תחום הקוסמטיקה, תחום הטקסטיל וכדומה – ויתור על קידום ברשתות החברתיות הוא ויתור אכזרי מאוד. אם יש לכם חברה שמוכרת איזושהי טכנולוגיה מאוד מורכבת למטוסים – יכול מאוד להיות שתרצו דווקא לכוון להיות חזקים מאוד בגוגל אורגני וממומן, לצד פעילות ענפה גם בלינקד אין – לעיתים גם בחו"ל. כאמור, לכל עסק ישנו שביל משלו, אך עדיין שווה לשמור על בין 2 ל-3 זרועות של שיווק דיגיטלי לעסקים קרוב מאוד ללב, וזאת כדי שתקבולי העסק יגדלו וכמובן שלא ייפגעו. תקרת הזכוכית בכל מקרה, היא דבר שמקדמים דיגיטליים תמיד ינסו לשבור עבור הצלחת העסק אותו הם מייצגים ועבורו הם עובדים.

מה עוד ניתן לומר על הפרסום בגוגל וברשתות החברתיות?

ביצוע 360 מעלות כולל גם פרסום ממומן בגוגל כפי שצוין, וגם פעילות ענפה, נכונה, איכותית ואסטרטגית במספר רשתות חברתיות. חשוב מאוד לפעול בגזרת פייסבוק ואינסטגרם, לעיתים גם קידום עסק בלינקד אין זה דבר נהדר, ואסור לשכוח שפרסום ממומן ביוטיוב הוא כלי מעולה להגעה ליעדי Awareness ואף ליעדי מכירות. לפעילות הזו ישנו שלב מקדים – והוא יצירת אסטרטגיה לסושיאל, אסטרטגיה ויזואלית וכיו"ב – יש לוודא כי מי שמנהל את סדר היום כאן הוא גוף בעל ניסיון רב גם בעולמות יצירת האסטרטגיה לעסקים, וגם בעולמות ההפקה והפרפורמנס (ביצועיות של כלים ממומנים ועבודה עם תקציבים).

ישנן עוד פלטפורמות ששווה להזכיר כשמדברים על קידום דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים?

ברור שכן! ישנן פלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה, מה שזכה לכינוי 'נייטיב' – מתחפש לבן המקום בשפת העם – אלו הן למעשה רצועות "תוכן אורח", מעין מערכת קישורים המכילה כתבות שמאחוריהן אג'נדה עסקית של עסק כזה או אחר, והן דוחפות גם לעיצוב דעת קהל, וגם ליצירת איסוף לידים וביצוע מכירות.

מדובר בקידום באמצעות תוכן – עוד הוכחה שהקהל שנמצא אי שם בחוץ, מאוד אוהב ומתעדף תוכן שנראה לו איכותי. 'אבל למה בכלל שאלחץ על כתבת תוכן אי שם למטה בגלילה של YNET?' כמה סיבות: ראשית, כל מקדם או משווק דיגיטלי יודע את ערכן של תמונות איכותיות עם כל המשתמע מכך, גם וידאו כמובן עובד מצוין. שנית, לכל אלו אשר בראשם ניצב סימן שאלה בדמות הציטטה שהבאנו כאן, נאמר בפה מלא כי חשוב להבין שהפלטפורמות הללו מנגישות תוכן בתוך אתרי אינטרנט בעלי עשרות מיליוני כניסות חודשיות. אזה נכון, לא כולם גוללים עד למטה ונכנסים..אבל הכל כאן מסתכם לכדי סטטיסטיקות, לכדי הסתברויות , ומשפכים ותתי משפכים. אם ל-וואיינט יש כ-60 מיליון כניסות בחודש, גם מאה אלף כניסות לכתבות מקודמות זה נכס שיכול להביא איתו צמיחה עסקית אקספוננציאלית.

שנספר לכם על עוד עניינים בעולמות השיווק הדיגיטלי לעסקים?

מעבר למה שציינו עד כה, ישנן בעולם הדיגיטלי מה שנקרא 'בורסות דיגיטל'. מה זה אתם שואלים את עצמכם? נסביר באמצעות דוגמה מעולם תוכן אחר: זוכרים שפעם היה מאוד טרנדי לקנות אופה לחם? למי שהיה בעלים גאה של אותו האופה זה די ברור שכל שהיה צריך לבצע הוא הכנסת כל המצרכים הדרושים לאפייה איך שהם – למכשיר הזה ובסוף היה יוצא לחם.

בורסאות דיגיטל עובדות בדיוק כך; בעלים של עסק 'שמים' לפחות כמה עשרות אלפי ש"ח בחודש במקום מסוים, מעלים לשם את כל הקריאייטיבים של המהלך/המוצר/החברה, והפרסומות עולות באופן דיגיטלי חכם ומנותב היטב בכל ערוצי הסושיאל והאינטרנט שניתן לפרסם בהם. כל כך עמוק הוא הפרסום בזרוע דיגיטל זו, שהמפרסמים יכולים להגיע מישראל עד לטלויזיות החכמות של היושבים בארה"ב. גם פרסום ממומן בספוטיפיי – דבר הנחשב נדיר וכמעט בלתי אפשרי, אותן בורסאות דיגיטל יודעות לבצע. אנחנו כאן ב"קידומלה" יודעים כיצד להפיעל בורסאות דיגיטל, אך נציין כי מדובר בזרוע דיגיטל שאינה מתאימה לעסקים קטנים, בטח לא על ההתחלה, וזאת עקב התקציב הגבוה הדרוש להפעלתה.

אפשר לומר שלסיכום ואולי גם קצת בנוסף למה שכתבנו לעיל, היה לנו מאוד חשוב לבוא ולהוסיף את החלק הבא: אם כתבו עליכם איזושהי כתבה אינטרנטית שמשמיצה אתכם, אם ישנם גורמים שמזינים את הרשת במידע שלילי אודותיכם, ישנו פתרון שיכול לשמש אתכם והפתרון הזה עונה לשם ניהול מוניטין ברשת ודחיקת תוצאות שליליות. אם אתם מרגישים שיש לכם צורך בשירות הדיגיטלי הזה (או בכל שירות דיגיטלי אחר שפורט בכתבה הזו), הרגישו חופשי להשאיר לנו את פרטיכם בכפתור הצהבהב למטה. בנוסף, יש לנו מבצע מיוחד מאוד אך מוגבל בזמן, במסגרתו *אולי תוכלו לקבל חודשיים תמימים של שירות חינם אין כסף. השאירו לנו פרטים, זה קל וזה בחינם (כמו גם הייעוץ העסקי-פרסומי שתקבלו), ואנו נדאג לחזור אליכם בזמן נוח עם ההצעה הטובה ביותר, תוך הסבר ההליך, העלויות ומשך הפרויקט.

*המבצע מתייחס רק לתשלום ריטיינר בתחומי SEO, ניהול עמודים ברשתות החברתיות, וקידום ממומן בגוגל
*המבצע אינו כולל שירותי ניהול מוניטין ודחיקת תוצאות שליליות ברשת
*המבצע אינו כולל מוצרים שהתשלום עליהם הוא קמפניאלי וחד פעמי כמו: יצירת אסטרטגיית שיווק דיגיטלית
או הפקת ימי צילום משום סוג

אהבתם? נשמח לשיתוף

העסק צריך להופיע בגוגל וברשתות החברתיות! אתם צריכים צוות של מומחים - לייעוץ חינם, השאירו פרטים ונשמח לחזור

רוצים לדבר איתנו? להתייעץ? לקבל מידע נוסף?

שיווק דיגיטלי מתוך ניסיון של עשור. תנו פרטים, קבלו עד שעה ייעוץ חינם